Sulden aktuálne 005

28.01.2008
sulden-aktualne-005"Vietor skazy"
          Fašiangy sa blížia, roboty pribúda a tak ma dnešné voľno trochu prekvapilo, ale určite nezaskočilo. Pred desiatou som už vystupoval z lanovky, nalepil pásy a začal šlapať smer Suldenspitze. Po včerajšej víchrici sa mi naskytol neutešený pohľad - sneh, ktorý nebol pevne zviazaný s podkladom jednoducho zmizol. Rovnako žalostne vyzerá aj lyžiarske stredisko na Madritschi. Silný vietor dokonca povytrhával drobné kamienky a porozsýpal ich po snehu...

Kto chce môže si "spraviť sklznicu"...

Po tvrdom a hrboľatom "tankodrome" sa mi darilo postupovať celkom rýchlo a tak som za hodinku desať stál na vrchole Suldenspitze. Pôvodne som to chcel otočiť, priedušky ešte nemám doliečené, ale na moje prekvapenie sa začalo vyčasovať.
          Tak som vyrazil smerom na Cevedale, pokúsiť sa o prvý tohtoročný výstup. Na plate hore chýbajú oproti minuloročnému marcu dobré dva metre snehu. Miestami som mal pocit, že vidím stopu, ktorú museli urobiť pešiaci v lete...

Pod Cevedale bol svah strmý a zľadovatelý a tak som sa tesne pred okrajovou trhlinou otočil. Nemal som chuť bojovať na miestach, kde som predošlé dva roky vždy len preletel bez problémov.

Takže radosť po poslednom snežení zase vystriedal smútok po poslednom vetre. Začalo sa čakanie na nový sneh...