Skialp v Suldene: Hintergratkopf + VIDEO

26.04.2011
skialp-v-suldene-hintergratkopf-video

Hintergratkopf 2640m.n.m. je taký nevýrazný vrchol v tieni iných velikánov. Nachádza sa nad lyžiarskym streniskom Langenstein nad Suldenom 1950m.n.m. Na začiatok stúpania si môžete pomôcť aj sedačkou, my sme si tých necelých 800 výškových metrov na vrchol vyšliapli zdola. Na tomto mieste býva na konci zimy najdlhšie sneh a aj najkvalitnejší firn.

Pre nás táto pohodová túra uzavrela úžasný aprílový týždeň Suldene. "Perfektné bolo, že sme z jedného miesta videli všetky vrcholy, na ktoré sme cez týždeň vystúpili!" povedal Marek. A videli sme ešte aj niečo viac: východnú stenu Ortlera s povestnou Schickrinne, extrémnym zjazdom ktorý určite nemá veľa opakovaní. Pri výhľade na Königspitze a ľadovec pod ním sa pri troche šťastia človeku ukáže prírodné divadlo: odlupujúci sa ľadovec sa s veľkým hukom v kúdoloch prachu valí dole...

pohľad_z_Vertainspitze

Hintergratkopf však nemusí byť vždy taký pohodový. Minulý rok začiatkom apríla veľká lavína (foto) strhla horského vodcu a jeho dvoch klientov. Vodcovi sa podarilo zo snehu vyhrabať, jeho dvaja klienti to neprežili. Aj preto sme na výstup zvolili bezpečnú rampu s miernym sklonom. Svahu, kde sa stalo nešťastie sme sa úplne vyhli.

Po opekačke a krásnom bilancovaní na vrchole na nás už čakal iba kratučký výšľap pod Ortler a úžasný zjazd. Pre niektorých taká malá bodka za bielou sezónou...

Fotky Skialp v Suldene: Hintergratkopf + VIDEO

RE: Skialp v Suldene: Hintergratkopf + VIDEO
miro (1apolo@azet.sk) - 26.04.2011
klienti boli prazaci... a sledoval som ako schadzaju z protilahleho kopca -kanzla