Rock Machine
<< Zoznam článkov od 21 do 40 (z 88) >>

Ortlerské Alpy

Bolo to počasie a úžasné podmienky v Suldene, ktoré ma jednoducho prinútili ísť. A potom to ešte bola vášeň, áno vášeň to bola a nie rozum, čo ma prinútila po pár hodinách spánku a rannej šichte na jedálni počas poobedňajšej pauzy nalepiť pásy, povyhadzovať z batohu všetky "zbytočnosti" (pieps,vetrovku,mačky...) a vyraziť. Vyraziť šliapať do Rozimtalu smerom na Vertainspitze. Deň predtým som pri zjazde zo Schöntaufu uvidel stopy. Vertain bol zlyžovaný a tak by teda nemala chýbať ani výstupová stopa. Vyrážam z parkovi...   Celý článok
          Minulú nedelu sme v Suldene na lyžiarskom stredisku Madritsch lyžovali dva zjazdy do Rozimtalu. Možností ako sa dostať do Rozimtalu od najvyššej sedačky je niekoľko, ale my sme použili tú najjednoduchšiu. S lyžami na pleci sme vyšliapali po hrebeni smerom na Schontaufspitze a asi 100 metrov pod vrcholom sme pripli lyže a podtraverzovali vrchol po ľadovci. Žľab, ktorým sme lyžovali dole bol pre mňa nový, nemám ho zachytený ani vo Freeride sprievodcovi. Na druhý deň po nás v dolnej časti uvolnili lyžiari lavínu. Natraverzovali moc vľavo (pri po...   Celý článok
          Po tom ako sa mi predvčerom vo Švajčiarsku podarilo pokaziť foťák som včera dorazil do Suldenu. Tu ma hneď pri príchode privítala neuveriteľná panoráma vysnežených hôr so Schöntaufom uprostred. Dnes som už cez poobedňajšiu pauzu vyrazil s požičaným foťákom zhodnotiť situáciu. Výsledok je jasný: snehu dostatok, cca 30 -40 cm prašanu. V Suldene (1950) vyše metrové mantinely, čím vyššie tým je snehu samozrejme viac. Dnes boli zlyžované zjazdy ako: Ypsilon a varianty do Rozimu. Podmienky sú výborné, v nasledujúcich dňoch sa chystám e...   Celý článok
          V Suldene (It) ani tie najväčšie oteplenia posledných týždňov nedvihli teplotu nad nulu. Snehové podmienky sú výborné a väčšia sviatočná koncentrácia frírajdistov a skialpinistov spôsobila, že je pojazdené takmer všetko, čo sa dá. Pojazdený žlab v severnej stene Madritschspitze sa tak často nevidí a už vôbec nie tak skoro... Dnes som sa dostal prvý raz do akcie v novom roku. Zobraj som aj foťák, tej modrej oblohe som neodolal. Aj keď už je takmer všetko pojazdené, v Schontaufe som si našiel môj obľúbený žlabík nepočmáraný. Obľ...   Celý článok
V Suldene 1950 m.n.m. to dnes vyzeralo takto: (Fotky) Dnes mi to už nedalo a tak som si zo sebou zobral foťák a spravil týchto pár záberov, myslím že žiadny ďalší komentár netreba... M.Bartoň...   Celý článok
          Rovnako ako minulý rok sme si to namierili začiatkom decembra do Suldenu v Ortlerských Alpách. tento rok prišla zima načas do celej Európy a tak meter snehu v Suldene nebol až taký vzácny ako predošlé roky. Počasie nám bohužiaľ nevyšlo ako minulý rok a tak situáciu zachraňoval Suldenský rozprávkový les, taká prachová lyžovačka sa len tak hocikde nevidí - a ešte k tomu v decembri.   Suldenskí lanovkári však celkom zaspali dobu a tak aj napriek skorému začiatku sezóny - "už začiatkom novembra" si moc zákazníkov na lyžovačku...   Celý článok
          Pri balení sa na jesennú jablkovú brigádu v Južnom Tirolsku som už vedel, o čo sa tam jedná a tak som si nezobral žiadnu výstroj na túru. Radšej som pribalil tabletky proti bolesti. Situácia sa však vyvinula tak, že som na konci brigády šancu predsa len dostal. Celý ďeň voľno a úžasné jesenné počasie k tomu. Nachádzal som sa v Latschi, jednom zo stredísk doliny Vinschgau. Až budete v obchode kupovať Goldeny a na bedničke bude nápis Val Venosta, budete vedieť odkiaľ sú.   Priamo nad dedinou sa vypínajú končiare atakujúce hranicu 3000...   Celý článok
          Skialpinistická sezóna už klope na dvere. Čoskoro sa vás lyže opýtajú: "Čo ste robili v lete?" Vetroplachteam v lete nezaháľal, hádam je to aspoň trošku na stránke vidieť :)) Na zimu si už brúsime zuby/hrany. Zimné spravodajstvo, či už aktuality alebo články s množstvom inšpirácie a užitočných informácii by mali byť na ešte vyššej úrovni ako minule. Aby sme vás naladili na zimnú atmosféru, pozrite si toto krátke video zo zájazdu Vetroplachtouru do Suldenu. Garantujem vám, že ho dopozeráte do konca :)) M.Bartoň    ...   Celý článok
          Sulden posledných dní sa niesol v znamení niekoľkých udalostí. Predovšetkým to bola návšteva nemeckej premiérky Merkelovej, ktorá tu chodí dovolenkovať už pravidelne. Druhou zaujímavou udalosťou bolo premietanie Reinholda Messnera venované tentoraz jeho osudovej hore: Nanga Parbat.   Len nedávno prišiel do kín hraný celovečerný film s rovnakým menom od režiséra Josefa Vismaira a toto premietanie bolo venované aj záberom z natáčania filmu. Verím, že pred zimou sa mi už podarí doniesť domov DVD. Šanca, že tento film uvidíme aj u nás v...   Celý článok
                   Túru cez Madritschspitze zo Suldenu nebudem opisovať. Bola tu spomínaná vo viacerých článkoch. Odkazy nájdete dole. Tu je prvé videjko z nedávnej úspešnej akcie do Suldenu s Vetroplachtourom. Čiernobiele preto, lebo som omylom poprepínal funkcie na foťáku, na druhý deň som to však napravil... A hudba? Vraj autorské práva treba! Na hudbu vetra práva mám! Vetroplach ...   Celý článok
Jarný Sulden: Sulden - Madritschjoch – Marteltall (Zufall Hütte) a vedľajšou dolinou späť na Madritsch Spitze Tento okruh som stihol pred veľkonočnými sviatkami, kým nebolo v Suldene tak plno. Bolo nádherné horúce počasie a lavínové nebezpečenstvo tiež nízke. Mal som na to len pol dňa, lebo večer som musel zas do prace :-( Okolo deviatej som sa dostal z hotela a lanovkami mi to trvalo asi 45 min., aby som sa dostal na Madritschjoch, kde malo moje skialpinistické dobrodružstvo začať. Zjazd do tejto doliny je dosť komerčný a veľa ľudí si užije nenáročný fr...   Celý článok
          V Suldene je už týždeň krásne slnečné počasie... ideálne na skialpinizmus. V strede týždňa hlásili snehové prehánky, kvôli ktorým som si preložil voľno na štvrtok, aby som si mohol zas trochu zaprášiť. Ale nič z toho sa nekonalo, žiaden sneh... Preto som sa rozhodol, že si vyšliapem na tu už častejšie spomínaný CEVEDALE 3760 m.n.m. Vo štvrtok ráno som sa zobudil a čo vidím? Nič. Hmla a vietor ako v zlom filme. Pri raňajkách rozmýšľam, čo by som ešte mohol podniknúť. Z okna sledujem, ako sa to trošku začalo trhať na Kanzlovej ...   Celý článok
"Šliapem! Teda som!" Aj keď sme skialpovú sezónu už otvárali v októbri, tak na poctivé zahájenie sezóny sme si museli počkať až do decembra a potrebné bolo premiestniť sa s Vetroplachtourom o tísíc km južnejšie. Včerajším výšlapom na Suldenspitze tak považujem sezónu za zahájenú. Preplietli sme sa pomedzi ešte odokryté trhliny a napriek zime sme si vychutnali našu prvú sezónnu trojku. Verím že sa podarí aspoň niečo z veľkých plánov a skialp na vetromagu bude túto sezónu ešte bohatší ako predošlé dva roky. M.Bartoň...   Celý článok
Aj keď som rubriku Suldenaktual na konci minulej zimy pochoval, dnes znovu ožila. Túto zimu však bude len nepravidelná (chvalabohu). Zataľ čo na Slovensku prevládajú všetky farby len nie biela, tak v týchto dňoch to v severnom Taliansku v dedinke Sulden vyzerá asi takto: (fotky). Neberte tento report ako provokáciu, ide len o podanie faktov, informáciu :-) Tých sedem statočných, čo tu musia tento biely teror znášať so mnou je už dobre "chytených". Takže pozor všetci!! Závislosť na bielom prášku je nevyliečiteľná a abstinenčné príznaky sú strašné... ...   Celý článok
Lyžiarske stredisko v Suldene (Taliansko) nie je mimoriadne svojou veľkosťou ani počtom lanoviek či dĺžkou upravovaných tratí. Jeho vysoká nadmorská výška a veľké prevýšenie tu spolu s jedinečnými prírodnými podmienkami vytvorili na malom mieste priam eldorádo pre freeride. Z dolnej stanice lanovky 1950m. sa za pol hodinku môžete dostať až do výšky 3200 metrov. Potrebujete k tomu zviesť sa lanovkou, nasadnúť na sedačku a spustiť sa krátkym zjazdom ku Madritschhütte, tam nasadnúť znovu na sedačku a ňou sa vyviezť na najvyšší bod lyžiarskeho strediska...   Celý článok

Sulden supertrail

27.08.2009
Ako som už spomínal, Sulden nie je žiadne eldorádo pre bajkerov. Hustá sieť chodníčkov tu však je a ja som ich systematicky preskúmal zľava-doprava. Najjazdivejší a podľa mňa aj najkrajší zjazdík vedie po chodníčku č. 4. Tento dosť často používaný chodník vedie zo Suldenu najkratším smerom na chatu Tabareta. Chodia po ňom ľudia vracajúci sa z Ortlera alebo z túry na chatu Payer. Napriek tomu som bol celkom prekvapený, ako málo ľudí na ňom bolo, a tých pár čo som stretol so mnou nemalo žiadne problémy. V celej oblasti Suldenu(Narodný park Stelvio) ...   Celý článok
Sulden nie je žiaden raj pre bajkerov. Prechádza tadiaľto akurát spústa transalpistov smerujúcich cez Madritschjoch ale ináč tu horský cyklista málokedy zablúdi. To zase neznamená, že tu nie je kde jazdiť, všetky výšlapy sú ale strmé a chodníčky po ktorých sa dá zjazdovať zase ťažké a miestami nezjazdné. Ja však musím vychádzať z toho, čo tu mám k dispozícii a na ten malý priestor sa niečo nájde. Vo fotogalérii sa môžete pozrieť na túru na Kälberalm. Výšlap a zjazdík tak na 1.5 hodiny na pohodičku. Pozor! Miestami je to strmé, aj keď sa to dá...   Celý článok
Passo Stelvio (Stilfser Joch) 2757m. je bezpochyby cyklistická legenda - pre cestných cyklistov. V celej Európe sa po asfalte dostanete vyššie už len v blízkosti Col de la Bonette 2802m a na Col de L´Iseran 2770m. vo Francúzskych Alpách. Cesta v Španielskej Sierra Nevade vedúca do výšky cez 3000 metrov podľa Wikipedie nie je klasickou asfaltovou cestou. Každých pár rokov tadiaľto vedie Giro d´Italia, koná sa tu každoročne niekoľko amatérskych pretekov, ale predovšetkým je táto cesta počas leta obsypaná turistami, či už na bicykloch, motorkách alebo v autách...   Celý článok
Sulden 22. apríl 2009           Vychádzam z preplnenej lanovky. Práve tu prebieha kurz učiteľov lyžovania. Prvý pohľad hádžem hore. Je pekne, nad vrcholkami hôr sa však už prevaľujú prvé chumáče mrakov. Myslieť si, že to vydrží do popoludnia, by bolo naivné. Skúsenosť nepustí. Koľkokrát som už túto zimu takto vystúpil ráno z lanovky a koľkokrát mi to vyšlo? Ani raz. Koľkokrát som sa však vracal vo fujavici a hmle so žalúdkom v krku, to nespočítam. Aj tak sa teším z pekného začiatku dňa. Po predošlých škaredých dňoch si vychutná...   Celý článok
V pondelňajších novinách je na prvej strane veľký nadpis: Deväť mŕtvych pod snehom a ľadom. Taká je víkendová bilancia v Tirolsku. Som spokojný, že sa mi podarilo nejakých ľudí odhovoriť od víkendového útoku na severnú stenu Ortlera. Na druhej strane musím poznamenať, že v nedeľu pozorovali Hans s Markétou stopy v severnej stene malého Zebrú. Mladí domáci harcovníci to vyliezli a potom popri svojich stopách aj zlyžovali. "Tí nebudú žiť dlho, ak v tom budú pokračovať!" Poznamenal Hans. Po škaredej sobote bolo v nedeľu nádherné počasie a tak so...   Celý článok