Rock Machine
<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 88) >>

Ortlerské Alpy

Ten výrazný západný hrebeň tiahnuci sa od Dusseldorferhutte v Zaytali ma lákal už od prvého momentu, keď som pod ním stál. To bolo pred piatimi rokmi... "Ale to musíš liezť na istotu štvorku!" povedal mi pred časom horský vodca Kurt, keď som mu porozprával o jednom z mojich plánov. Trvalo to teda chvíľu, kým som sa postavil pod nástup, pripravený na Westgrat. Dôvodom však nebola obtiažnosť, ale dôvod, že do Suldenu nechodím kôli horám... :-) Najťažší úsek celého hrebeňa je hneď na nástupe zaistený tenkým oceľovým l...   Celý článok
          Hintergratkopf 2640m.n.m. je taký nevýrazný vrchol v tieni iných velikánov. Nachádza sa nad lyžiarskym streniskom Langenstein nad Suldenom 1950m.n.m. Na začiatok stúpania si môžete pomôcť aj sedačkou, my sme si tých necelých 800 výškových metrov na vrchol vyšliapli zdola. Na tomto mieste býva na konci zimy najdlhšie sneh a aj najkvalitnejší firn. Pre nás táto pohodová túra uzavrela úžasný aprílový týždeň Suldene. "Perfektné bolo, že sme z jedného miesta videli všetky vrcholy, na ktoré sme cez týždeň vystúpili!" povedal ...   Celý článok
          Priamo v Bormiu je lyžiarske stredisko, ktorého najvyšším bodom je vrchol Cima Bianca. Nachádza sa južne od Bormia, takže stredisko je na severných svahoch. Z mapy som skúmaním vrstevníc vydumal, že by nebolo zlé vystúpiť hore po zjazdovkách a spustiť sa dolinou na juh. Je to 1800m prevýšenia. Stúpa sa priamo z Bormia. Treba sa najprv vybrať z centra smerom na Passo Gavia a odbočiť doprava smerom na Bormio 2000. Je to jednoduché, lebo kopčisko je to poriadny a treba ísť furt len hore. Výšľap sa vo výške 2000m.n.m. premení z asfaltového na ...   Celý článok
Skialpinizmus:           Zatiaľ čo na Slovensku bola už druhá zima po sebe pre skialpinistov katastrofálna, tak v Ortlerských Alpách to v týchto dňoch vyzeralo asi takto: FOTKY Jedna z najlepších skialpových oblastí v Alpách ponúkla aj v apríli možnosti aké u nás doma nemáme. A zopár ľudí to aj využilo... Na túry sme vyrážali zo Suldenu. Väčšinou s pomocou lanovky. Vychutnajte si fotogalériu, všetky zábery boli urobené v posledných dňoch. Viac info o Ortlerských Alpách si nájdete po kliknutí na oblasť: Ortlerské Alpy.   M.B....   Celý článok
Pondelok 21. marec 2011. Vychádzam poobede z hornej stanice lanovky nad Suldenom. Nádherné dni so stabilným počasím treba využiť a tak pripínam na nohy ľahké drievka a vyrážam smer Suldenspitze. Cieľom je zmapovať podmienky po poslednom veľkom snežení. Dole je celkom dobrý prašan. Po víkende stopa slušne prešliapaná a tak sa notoricky známym výšľapom dostanem pomerne ľahko do sedielka pod Suldenspitze.   Tu už stopa chýba celkom a tak musím prešliapávať ja. Spúšťam sa krátky zjazd na pásoch, v prašane to ide super a pokračujem platom popri chate Ca...   Celý článok
          Bolo to počasie a úžasné podmienky v Suldene, ktoré ma jednoducho prinútili ísť. A potom to ešte bola vášeň, áno vášeň to bola a nie rozum, čo ma prinútila po pár hodinách spánku a rannej šichte na jedálni počas poobedňajšej pauzy nalepiť pásy, povyhadzovať z batohu všetky "zbytočnosti" (pieps,vetrovku,mačky...) a vyraziť. Vyraziť šliapať do Rozimtalu smerom na Vertainspitze. Deň predtým som pri zjazde zo Schöntaufu uvidel stopy. Vertain bol zlyžovaný a tak by teda nemala chýbať ani výstupová stopa. Vyrážam z parkovi...   Celý článok
          Minulú nedelu sme v Suldene na lyžiarskom stredisku Madritsch lyžovali dva zjazdy do Rozimtalu. Možností ako sa dostať do Rozimtalu od najvyššej sedačky je niekoľko, ale my sme použili tú najjednoduchšiu. S lyžami na pleci sme vyšliapali po hrebeni smerom na Schontaufspitze a asi 100 metrov pod vrcholom sme pripli lyže a podtraverzovali vrchol po ľadovci. Žľab, ktorým sme lyžovali dole bol pre mňa nový, nemám ho zachytený ani vo Freeride sprievodcovi. Na druhý deň po nás v dolnej časti uvolnili lyžiari lavínu. Natraverzovali moc vľavo (pri po...   Celý článok
          Po tom ako sa mi predvčerom vo Švajčiarsku podarilo pokaziť foťák som včera dorazil do Suldenu. Tu ma hneď pri príchode privítala neuveriteľná panoráma vysnežených hôr so Schöntaufom uprostred. Dnes som už cez poobedňajšiu pauzu vyrazil s požičaným foťákom zhodnotiť situáciu. Výsledok je jasný: snehu dostatok, cca 30 -40 cm prašanu. V Suldene (1950) vyše metrové mantinely, čím vyššie tým je snehu samozrejme viac. Dnes boli zlyžované zjazdy ako: Ypsilon a varianty do Rozimu. Podmienky sú výborné, v nasledujúcich dňoch sa chystám e...   Celý článok
          V Suldene (It) ani tie najväčšie oteplenia posledných týždňov nedvihli teplotu nad nulu. Snehové podmienky sú výborné a väčšia sviatočná koncentrácia frírajdistov a skialpinistov spôsobila, že je pojazdené takmer všetko, čo sa dá. Pojazdený žlab v severnej stene Madritschspitze sa tak často nevidí a už vôbec nie tak skoro... Dnes som sa dostal prvý raz do akcie v novom roku. Zobraj som aj foťák, tej modrej oblohe som neodolal. Aj keď už je takmer všetko pojazdené, v Schontaufe som si našiel môj obľúbený žlabík nepočmáraný. Obľ...   Celý článok
V Suldene 1950 m.n.m. to dnes vyzeralo takto: (Fotky) Dnes mi to už nedalo a tak som si zo sebou zobral foťák a spravil týchto pár záberov, myslím že žiadny ďalší komentár netreba... M.Bartoň...   Celý článok
          Rovnako ako minulý rok sme si to namierili začiatkom decembra do Suldenu v Ortlerských Alpách. tento rok prišla zima načas do celej Európy a tak meter snehu v Suldene nebol až taký vzácny ako predošlé roky. Počasie nám bohužiaľ nevyšlo ako minulý rok a tak situáciu zachraňoval Suldenský rozprávkový les, taká prachová lyžovačka sa len tak hocikde nevidí - a ešte k tomu v decembri.   Suldenskí lanovkári však celkom zaspali dobu a tak aj napriek skorému začiatku sezóny - "už začiatkom novembra" si moc zákazníkov na lyžovačku...   Celý článok
          Pri balení sa na jesennú jablkovú brigádu v Južnom Tirolsku som už vedel, o čo sa tam jedná a tak som si nezobral žiadnu výstroj na túru. Radšej som pribalil tabletky proti bolesti. Situácia sa však vyvinula tak, že som na konci brigády šancu predsa len dostal. Celý ďeň voľno a úžasné jesenné počasie k tomu. Nachádzal som sa v Latschi, jednom zo stredísk doliny Vinschgau. Až budete v obchode kupovať Goldeny a na bedničke bude nápis Val Venosta, budete vedieť odkiaľ sú.   Priamo nad dedinou sa vypínajú končiare atakujúce hranicu 3000...   Celý článok
          Skialpinistická sezóna už klope na dvere. Čoskoro sa vás lyže opýtajú: "Čo ste robili v lete?" Vetroplachteam v lete nezaháľal, hádam je to aspoň trošku na stránke vidieť :)) Na zimu si už brúsime zuby/hrany. Zimné spravodajstvo, či už aktuality alebo články s množstvom inšpirácie a užitočných informácii by mali byť na ešte vyššej úrovni ako minule. Aby sme vás naladili na zimnú atmosféru, pozrite si toto krátke video zo zájazdu Vetroplachtouru do Suldenu. Garantujem vám, že ho dopozeráte do konca :)) M.Bartoň    ...   Celý článok
          Sulden posledných dní sa niesol v znamení niekoľkých udalostí. Predovšetkým to bola návšteva nemeckej premiérky Merkelovej, ktorá tu chodí dovolenkovať už pravidelne. Druhou zaujímavou udalosťou bolo premietanie Reinholda Messnera venované tentoraz jeho osudovej hore: Nanga Parbat.   Len nedávno prišiel do kín hraný celovečerný film s rovnakým menom od režiséra Josefa Vismaira a toto premietanie bolo venované aj záberom z natáčania filmu. Verím, že pred zimou sa mi už podarí doniesť domov DVD. Šanca, že tento film uvidíme aj u nás v...   Celý článok
                   Túru cez Madritschspitze zo Suldenu nebudem opisovať. Bola tu spomínaná vo viacerých článkoch. Odkazy nájdete dole. Tu je prvé videjko z nedávnej úspešnej akcie do Suldenu s Vetroplachtourom. Čiernobiele preto, lebo som omylom poprepínal funkcie na foťáku, na druhý deň som to však napravil... A hudba? Vraj autorské práva treba! Na hudbu vetra práva mám! Vetroplach ...   Celý článok